Πάσα δόξα στον Κύριο Σρι Τσετάνια Μαχαπραμπού!
(από την Σρι Τσετάνια-τσαριτάμριτα του Σρίλα Κρισναντάσα Καβιράτζα Γκοσουάμι, Αντια-λιλα, 20.2-14)
Πάσα δόξα στον Κύριο Σρι Τσετάνια Μαχαπραμπού! Πάσα δόξα στον Κύριο Νιτιανάνντα! Πάσα δόξα στον Αντβέιτα-τσάνντρα! Πάσα δόξα σε όλους τους αφοσιωμένους υπηρέτες του Σρι Τσετάνια Μαχαπραμπού!
Όσο ο Σρι Τσετάνια Μαχαπραμπού έμενε στο Τζαγκαννάτα Πούρι (το Νιλατσάλα), Τον κυρίευε συνεχώς -μέρα-νύχτα- ο αποχωρισμός από τον Κρίσνα.
Μέρα-νύχτα γευόταν υπερβατικά τραγούδια γεμάτα ευδαιμονία μαζί με δύο συντρόφους Του, τον Σβαρούπα Νταμοντάρα Γκοσουάμι και τον Ραμανάνντα Ράγια.
Χαιρόταν τα σημάδια διαφόρων υπερβατικών συγκινήσεων, όπως η αγαλλίαση, η θρηνωδία, ο θυμός, η ταπεινοφροσύνη, η αγωνία, η λύπη, η λαχτάρα και η ικανοποίηση.
Απήγγειλε δικούς Του στίχους, εκφράζοντας νοήματα και συγκινήσεις, και απολαμβάνοντας έτσι μαζί με τους δύο φίλους Του.
Μερικές φορές ο Κύριος ήταν απορροφημένος σε μία συγκεκριμένη συγκίνηση και έμενε ξύπνιος όλη νύχτα απαγγέλοντας συναφείς στίχους και απολαμβάνοντας τη γεύση τους.
Με μεγάλη χαρά, ο Σρι Τσετάνια Μαχαπραμπού είπε, «Αγαπημένοι Μου Σβαρούπα Νταμοντάρα και Ραμανάνντα Ράγια, να ξέρετε ότι η ψαλμωδία του αγίου ονόματος είναι ο πιο προσιτός τρόπος σωτηρίας αυτή την εποχή του Κάλι.
«Αυτήν την εποχή του Κάλι, η μέθοδος λατρείας του Κρίσνα είναι η θυσία της ψαλμωδίας του αγίου ονόματος του Κυρίου. Όποιος το κάνει αυτό είναι ασφαλώς πολύ έξυπνος και βρίσκει καταφύγιο στα λωτοειδή πόδια του Κρίσνα.
«΄Αυτήν την εποχή του Κάλι οι έξυπνοι άνθρωποι ψέλνουν ομαδικά το άγιο όνομα του Κυρίου για να λατρέψουν την ενσάρκωση της Θεότητας που τραγουδάει διαρκώς το όνομα του Κρίσνα. Παρόλο που το δέρμα Του δεν είναι μαυριδερό, είναι ο Ίδιος ο Κρίσνα. Συνοδεύεται από τους συντρόφους, τους υπηρέτες, τα όπλα Του και τους έμπιστους φίλους Του.΄*
«Ψάλλοντας απλώς το άγιο όνομα του Κρίσνα, μπορεί κανείς να ελευθερωθεί από όλες τις ανεπιθύμητες συνήθειες. Αυτός είναι ο τρόπος να ξυπνήσει κανείς κάθε καλή τύχη και να κάνει τα κύματα της αγάπης για τον Κρίσνα να αρχίσουν να κυλάνε.
«Ας θριαμβεύσει η ψαλμωδία του αγίου ονόματος του Κυρίου Κρίσνα, που μπορεί να καθαρίσει τον καθρέφτη της καρδιάς και να σταματήσει τις δυστυχίες της φλογισμένης φωτιάς της υλικής ύπαρξης. Η ψαλμωδία αυτή είναι η σελήνη που μεγαλώνει και απλώνει τον λευκό λωτό της καλοτυχίας για όλα τα ζωντανά όντα. Είναι ζωή και η ψυχή κάθε παιδείας. Η ψαλμωδία του αγίου ονόματος του Κρίσνα επεκτείνει τον μακάριο ωκεανό της υπερβατικής ζωής. Πρόσφέρει δροσιά σε όλους και μας επιτρέπει να γευθούμε νέκταρ ολοκληρωτικά, σε κάθε μας βήμα.**
«Με την ομαδική ψαλμωδία του μαντρα Χάρε Κρίσνα, μπορεί κανείς να καταστρέψει την αμαρτωλή κατάσταση της υλικής ύπαρξης, να εξαγνίσει την ακάθαρτη καρδιά του και να ξυπνήσει μέσα του την υπηρεσία αφοσίωσης.
«Το αποτέλεσμα της ψαλμωδίας είναι ότι ξυπνά η αγάπη για τον Κρίσνα και γεύεται κανείς υπερβατική χαρά. Τελικά, κατορθώνει να αποκτήσει κανείς τη συντροφιά του Κρίσνα και να Του προσφέρει υπηρεσία αφοσίωσης, σαν να βυθίζεται σε έναν μεγάλο ωκεανό αγάπης.»
___________________________________________________
* Αυτούς τους στίχους τους λέει ο άγιος Καραμπάτζανα στη Σρίμαντ-Μπαγκαβατάμ (11.5.32). Για περισσότερες πληροφορίες, ο ενδιαφερόμενος αναγνώστης μπορεί να ανατρέξει στην Αντι-λιλα, 3.52.
** Αυτή είναι η πρώτη στροφή από τη Σικσάστακα του Κυρίου Τσετάνια Μαχαπραμπού.
Αποσπάσματα απο το σχόλιο στο εδάφιο 3.52 της Αντι-λιλα: Ο Κύριος Τσετάνια είναι ο Ίδιος ο Κρίσνα. Σε άλλες ενσαρκώσεις Του, ο Κύριος Κρίσνα χρησιμοποιεί άλλα όπλα για να υποτάξει τους δαίμονες, αλλά ο Κύριος Τσετάνια τους υποτάσσει με την ασύγκριτη ομορφιά του. Ο Σρίλα Τζίβα Γκοσουάμι λέει ότι το όπλο Του για να υποτάσσει τους δαίμονες είναι η ομορφιά Του. Επειδή είναι καθ’ ολοκληρίαν ελκυστικός, καταλαβαίνουμε πως όλοι οι ημίθεοι ζούσαν μαζί Του ως σύντροφοί Του.
Ο Σρίλα Τζίβα Γκοσουάμι λέει, με αναφορές στη βεδική γραμματεία, ότι δεν υπάρχει λόγος για μεγάλες επιδεικτικές θυσίες ή ιεροτελεστίες. Αντί να ασχολούνται με τέτοιες επιφανειακές, πομπώδεις τελετές, όλοι οι άνθρωποι μπορούν να συγκεντρώνονται μαζί, ανεξάρτητα από κοινωνική τάξη, χρώμα ή πίστη, και να ψέλνουν Χάρε Κρίσνα για να λατρεύουν του Κύριο Τσετάνια. Η προτεραιότητα θα πρέπει να είναι το όνομα του Κρίσνα. Ο Κύριος Τσετάνια δίδαξε τη συνείδηση του Κρίσνα και έψελνε το όνομα του Κρίσνα. Επομένως, για να λατρέψουν τον Κύριο Τσετάνια, θα πρέπει όλοι οι άνθρωποι μαζί να ψέλνουν το μάχα-μάντρα Χάρε Κρίσνα, Χάρε Κρίσνα, Κρίσνα Κρίσνα, Χάρε Χάρε / Χάρε Ράμα, Χάρε Ράμα, Ράμα Ράμα, Χάρε Χάρε.
Ο Σρίλα Σαρβαμπώμα Μπαττατσάρια, φημισμένος μαθητής του Κυρίου Τσετάνια, είπε, «Επειδή η αρχή της υπερβατικής υπηρεσίας αφοσίωσης έχει χαθεί, ο Σρι Κρίσνα Τσετάνια εμφανίσθηκε για να προσφέρει και πάλι τη μέθοδο της αφοσίωσης. Είναι τόσο καλός, ώστε μοιράζει αγάπη για τον Κρίσνα. Όλοι θα πρέπει να προσελκύονται όλο και περισσότερο από τα λωτοειδή Του πόδια, όπως οι μέλισσες που βουίζουν προσελκύονται από τα άνθη των λωτών.»
Μετάφραση: Γ. Δ. Κωνσταντόπουλος
Πρόσφατα σχόλια