Σράβαναμ
(Σχόλιο για το εδάφιο 1, κεφάλαιο 7, της Μπαγκαβάντ-γκίτα, του Σρίλα Μπακτιβεντάντα Σουάμι Πραμπουπάντα)
Η συγκέντρωση του νου στον Κρίσνα, τον Υπέρτατο Κύριο, γίνεται δυνατή με την ενδεδειγμένη υπηρεσία αφοσίωσης σε εννέα διαφορετικές μορφές, από τις οποίες το σράβαναμ είναι η πρώτη και η πλέον σημαντική. Γι’ αυτό ο Κύριος λέει στον Αρτζούνα, τατ σρινου, «Άκουσέ Με». Κανείς δεν μπορεί να είναι μεγαλύτερη αυθεντία από τον Κρίσνα και, επομένως, ακούγοντάς Τον δέχεται κανείς τη μεγαλύτερη ευκαιρία για πρόοδο στη συνείδηση του Κρίσνα. Θα πρέπει, λοιπόν, να διδαχθεί κανείς είτε απευθείας από τον Κρίσνα είτε από έναν αγνό αφοσιωμένο υπηρέτη του Κρίσνα, και όχι από κάποιον τυχάρπαστο μη αφοσιωμένο υπηρέτη, ξιπασμένο λόγω ακαδημαϊκής μόρφωσης.
Στη Σρίμαντ-Μπαγκαβατάμ αυτή η μέθοδος κατανόησης του Κρίσνα, του Υπερτάτου Προσώπου της Θεότητας, της Απόλυτης Αλήθειας, περιγράφεται στο δεύτερο κεφάλαιο του Πρώτου Άσματος ως εξής:
«Το να ακούει κανείς για τον Κρίσνα απο τα βεδικά έργα ή το να ακούει από Αυτόν απευθείας μέσω της Μπαγκαβάντ-γκίτα είναι από μόνη της μία ενάρετη δραστηριότητα. Και για όποιον ακούει για τον Κρίσνα, ο Κύριος Κρίσνα, ο οποίος κατοικεί μέσα στην καρδιά όλων, ενεργεί ως ο πλέον καλοπροαίρετος φίλος και εξαγνίζει τον αφοσιωμένο υπηρέτη Του που ακούει συνεχώς γι’ Αυτόν. Με αυτόν τον τρόπο, ο αφοσιωμένος υπηρέτης του Κρίσνα αναπτύσσει με φυσικότητα τη λανθάνουσα υπερβατική γνώση του. Καθώς ακούει όλο και περισσότερο για τον Κρίσνα από την Μπαγκαβατάμ και τους αφοσιωμένους υπηρέτες του Κυρίου, σταθεροποιείται στην υπηρεσία αφοσίωσης του Κυρίου. Με την ανάπτυξη της υπηρεσίας αφοσίωσης απελευθερώνεται κανείς από τις καταστάσεις του πάθους και της άγνοιας, και έτσι η λαγνεία και η φιλαργυρία ελαττώνονται. Όταν αυτές οι ακαθαρσίες καθαριστούν, ο υποψήφιος παραμένει σταθερός στη θέση της αγνής αγαθότητας, αναζωογονείται από την υπηρεσία αφοσίωσης και κατανοεί την επιστήμη του Θεού τέλεια. Έτσι το μπακτι-γιογκα κόβει τον σκληρό δεσμό της υλικής έλξης και επιτρέπει σε κάποιον να φτάσει αμέσως στο στάδιο ασαμσαγιαμ σαμαγκραμ, στην κατανόηση της Υπέρτατης Απόλυτης Αλήθειας, του Προσώπου της Θεότητας». (Μπαγκ. 1.2.17-21)
Επομένως, μόνον ακούγοντας από τον Κρίσνα ή από τον αφοσιωμένο υπηρέτη Του με συνείδηση του Κρίσνα μπορεί κανείς να κατανοήσει την επιστήμη του Κρίσνα.
Μετάφραση: Γ. Δ. Κωνσταντόπουλος
Πρόσφατα σχόλια