Πατρογονικά δικαιώματα
(Σρίμαντ-Μπαγκαβατάμ 1.16.31-34)
(Η έλευση και η επέλαση της σημερινής εποχής, της εποχής του Κάλι – μέρος τέταρτο)
του Σρίλα Ντβαϊπάγιανα Βιάσα
Μετάφραση στα αγγλικά και σχόλια
της Αυτού Θείας Χάρης Α. Τσ. Μπακτιβεντάντα Σουάμι Πραμπουπάντα
16.31 Σκέφτομαι τον εαυτό μου και επίσης, ω άριστε μεταξύ των ημιθέων, και εσένα, καθώς και τους άλλους ημίθεους, τους σοφούς, τους κατοίκους της Πιτριλόκα, τους αφοσιωμένους υπηρέτες του Κυρίου και όλους όσους ακολουθούν το σύστημα βαρνα και ασραμα στην ανθρώπινη κοινωνία.
Για να πραγματοποιηθεί η τελειότητα της ανθρώπινης ζωής, υπάρχει συνεργασία μεταξύ ανθρώπων και ημιθέων, σοφών, κατοίκων της Πιτριλόκα, αφοσιωμένων υπηρετών του Κυρίου και του επιστημονικού συστήματος των βάρνα και των άσραμα. Συνεπώς, η διάκριση μεταξύ της ανθρώπινης ζωής και της ζωής των ζώων αρχίζει με το επιστημονικό σύστημα των βάρνα και των άσραμα, υπό την καθοδήγηση των έμπειρων σοφών σε συνεργασία με τους ημίθεους, που κορυφώνεται σταδιακά στην αποκατάσταση της αιώνιας σχέσης μας με την Υπέρτατη Απόλυτη Αλήθεια, το Πρόσωπο της Θεότητας, τον Κύριο Σρι Κρίσνα. Όταν το φτιαγμένο από τον Θεό βαρνάσραμα-ντάρμα, που προορίζεται αυστηρά για τη μετεξέλιξη της συνείδησης των ζώων σε ανθρώπινη συνείδηση και της ανθρώπινης συνείδησης σε θεϊκή συνείδηση, διαρραγεί από την πρόοδο της ανοησίας, ολόκληρο το σύστημα της ειρηνικής και προοδευτικής ζωής διαταράσσεται αμέσως. Στην εποχή του Κάλι, η πρώτη επίθεση του δηλητηριώδους φιδιού καταφέρει χτύπημα κατά του φτιαγμένου από τον Θεό βαρνάσραμα-ντάρμα και έτσι κάποιος με τα προσόντα ενός μπράμανα αποκαλείται σούντρα και ένας αποδεδειγμένα σούντρα θεωρείται μπράμανα, και όλα αυτά εξαιτίας ενός ψεύτικου πατρογονικού δικαιώματος. Το να γίνει κανείς μπράμανα βάσει πατρογονικού δικαιώματος δεν είναι καθόλου φερέγγυο, μολονότι μπορεί να είναι ένας από τους όρους. Όμως η αληθινή αρετή ενός μπράμανα είναι ο έλεγχος του νου και των αισθήσεων και η καλλιέργεια ανεκτικότητας, απλότητας, καθαριότητας, γνώσης, ειλικρίνειας, αφοσίωσης και πίστης στη βεδική σοφία. Στην παρούσα εποχή, η εξέταση των απαραίτητων προσόντων παραμελείται και ο ψεύτικος ισχυρισμός περί πατρογονικού δικαιώματος υποστηρίζεται ακόμη και από έναν δημοφιλή ποιητή, τον συγγραφέα της Ραμα-τσαριτα-μανασα.
Όλα αυτά οφείλονται στην επίδραση της εποχής του Κάλι. Έτσι η μητέρα γη, εμφανιζόμενη ως αγελάδα, θρηνούσε γι’ αυτήν τη λυπηρή κατάσταση.
16.32-33 Η Λάκσμι, η θεά της τύχης, που τη ματιά της χάρης της αποζητούσαν ημίθεοι όπως ο Μπράμα και που γι’ αυτήν πολλοί εγκαταλείφθηκαν στο Πρόσωπο της Θεότητας, άφησε τον δικό της τόπο στο δάσος των λουλουδιών λωτού για να λατρέψει τα όμοια με λωτό πόδια του Κυρίου. Μου είχαν δοθεί ιδιαίτερες δυνάμεις για να υπερισχύσω σε πλούτη των τριών πλανητικών συστημάτων, στολισμένη με τα σημάδια της σημαίας, του κεραυνού, της ράβδου για την οδήγηση των ελεφάντων και του λωτού· αυτά είναι τα σημάδια των λωτοειδών ποδιών του Κυρίου. Αλλά στο τέλος, όταν αισθάνθηκα πως ήμουν τόσο τυχερή, ο Κύριος με άφησε.
Η ομορφιά και τα πλούτη του κόσμου μπορούν να αυξηθούν με τη χάρη του Κυρίου και όχι με κάποιον σχεδιασμό των ανθρώπων. Όταν ο Κύριος Κρίσνα ήταν παρών σε αυτή τη γη, τα αποτυπώματα από τα ειδικά σημάδια των λωτοειδών ποδιών Του ήταν ανεξίτηλα στο χώμα και ως αποτέλεσμα αυτής της ιδιαίτερης χάρης, ολόκληρη η γη είχε γίνει όσο είναι δυνατό τέλεια. Με άλλα λόγια, οι ποταμοί, οι θάλασσες, τα δάση, τα βουνά και τα ορυχεία, που προμηθεύουν τα αναγκαία στους ανθρώπους και τα ζώα, εκτελούσαν πλήρως τα καθήκοντά τους. Γι’ αυτό τα πλούτη της γης ξεπέρασαν τα πλούτη όλων των άλλων πλανητών των τριών πλανητικών συστημάτων του σύμπαντος. Θα πρέπει, λοιπόν, να επιζητούμε να είναι πάντα παρούσα η χάρη του Κυρίου στη γη, έτσι ώστε να μπορούμε να ευνοηθούμε από το αναίτιο έλεός Του και να είμαστε ευτυχισμένοι, εξασφαλίζοντας όλα τα αναγκαία για τη ζωή. Μπορεί κάποιος να ρωτήσει πώς μπορούμε να κρατήσουμε τον Υπέρτατο Κύριο στη γη αφού η αποστολή Του έχει ολοκληρωθεί και έχει αφήσει τη γη για τον δικό Του τόπο. Η απάντηση είναι ότι δεν χρειάζεται να κρατήσουμε τον Κύριο. Ο Κύριος, όντας πανταχού παρών, μπορεί να είναι παρών μαζί μας αν Τον θέλουμε. Με την πανταχού παρουσία Του μπορεί να είναι πάντα μαζί μας, αν είμαστε προσηλωμένοι στην υπηρεσία Του με αφοσίωση, ακούγοντας, ψάλλοντας, ενθυμούμενοι, κλπ.
Δεν υπάρχει τίποτε στον κόσμο αποσυνδεδεμένο από τον Κύριο. Το μόνο που πρέπει να μάθουμε είναι να ανακαλύψουμε την πηγή της σύνδεσης και έτσι να συνδεθούμε μαζί Του μέσω αγνής υπηρεσίας. Μπορούμε να συνδεθούμε μαζί Του μέσω της υπερβατικής ηχητικής παράστασης του Κυρίου. Το άγιο όνομα του Κυρίου και ο Ίδιος ο Κύριος είναι ταυτόσημα και κάποιος που ψέλνει το άγιο όνομα του Κυρίου με τρόπο αγνό, χωρίς προσβολές, μπορεί να συνειδητοποιήσει αμέσως ότι ο Κύριος είναι παρών μπροστά του. Ακόμη και με τις ηχητικές δονήσεις του ραδιοφώνου, μπορούμε εν μέρει να συνειδητοποιήσουμε τη σχετικότητα του ήχου, ενώ αντηχώντας τον ήχο της υπέρβασης, μπορούμε αληθινά να αισθανθούμε την παρουσία του Κυρίου. Αυτή την εποχή που όλα έχουν μολυνθεί από τον Κάλι, οι γραφές διδάσκουν και ο Κύριος Σρι Τσετάνια Μαχαπραμπού κήρυξε ότι ψάλλοντας το άγιο όνομα του Κυρίου, μπορούμε αμέσως να ελευθερωθούμε από τη μόλυνση και να υψωθούμε σταδιακά στην κατάσταση της υπέρβασης και να επιστρέψουμε στον Θεό. Όποιος ψέλνει το άγιο όνομα του Κυρίου χωρίς προσβολές είναι τόσο ευοίωνος όσο και ο Ίδιος ο Κύριος και η κίνηση των αγνών αφοσιωμένων υπηρετών του Κυρίου σε όλο τον κόσμο μπορεί να αλλάξει αμέσως το προβληματικό πρόσωπο της γης. Μόνο με τη διάδοση του ψαλσίματος του αγίου ονόματος του Κυρίου μπορούμε να είμαστε απρόσβλητοι από όλες τις συνέπειες της εποχής του Κάλι.
16.34 Ω πρόσωπο της θρησκείας, ήμουν παραφορτωμένη από τις αδικαιολόγητες στρατιωτικές φάλαγγες που παρέτασσαν οι άθεοι βασιλείς και το φορτίο μου μετριάστηκε με τη χάρη του Προσώπου της Θεότητας. Παρόμοια, και εσύ επίσης ήσουν αναστατωμένος και αποδυναμωμένος και έτσι ενσαρκώθηκε με την εσωτερική Του ενέργεια στην οικογένεια των Γιαντού για να σε ανακουφίσει.
Οι ασούρα θέλουν να απολαύσουν μία ζωή αισθησιακής ικανοποίησης, έστω και σε βάρος της ευτυχίας των άλλων. Προκειμένου να εκπληρώσουν αυτή την επιθυμία τους, οι ασούρα, και ιδιαίτερα οι άθεοι βασιλιάδες ή οι επικεφαλής του κράτους, προσπαθούν να εφοδιαστούν με όλων των ειδών τα θανατηφόρα όπλα, για να προκαλέσουν πόλεμο σε μία ειρηνική κοινωνία. Δεν έχουν άλλη φιλοδοξία παρά την προσωπική τους επέκταση, και γι’ αυτό η μητέρα γη αισθάνεται παραφορτωμένη από τέτοιες αδικαιολόγητες αυξήσεις της στρατιωτικής ισχύος. Με την αύξηση του δαιμονικού πληθυσμού, όσοι ακολουθούν τις αρχές της θρησκείας γίνονται δυστυχισμένοι, ιδιαίτερα οι αφοσιωμένοι υπηρέτες του Κυρίου ή ντέβα.
Σε μία τέτοια κατάσταση, το Πρόσωπο της Θεότητας ενσαρκώνεται για να κατατροπώσει τους ανεπιθύμητους ασούρα και να επανεδραιώσει τις αληθινές αρχές της θρησκείας. Αυτή ήταν η αποστολή του Κυρίου Σρι Κρίσνα και την εκπλήρωσε.
Μετάφραση στα ελληνικά: Γ. Δ. Κωνσταντόπουλος
Πρόσφατα σχόλια