Μήνυμα του Σρίλα Μπακτισιντάντα Γκοσουάμι Πραμπουπάντα
H Αυτού Θεία Χάρη Σρι Σριμάντ Μπάκτι Σιντάντα Σαρασβάτι Γκοσουάμι Πραμπουπάντα, ο περίφημος Ατσάρια (πνευματική κεφαλή) των Γκωντίγια Βαϊσνάβα είπε αυτά τα λίγα λόγια στο μήνυμά του, λίγες μόνο μέρες (23 Δεκεμβρίου 1936) πριν φύγει από αυτόν τον θνητό κόσμο.
«Πιθανότατα έχω προκαλέσει προβλήματα στον νου πολλών ανθρώπων. Ορισμένοι από αυτούς ίσως έχουν σκεφτεί για μένα ότι είμαι εχθρός τους, επειδή υποχρεώθηκα να πω την ωμή αλήθεια για την υπηρεσία και την αφοσίωση στον Απόλυτο Θεό. Τους έχω δημιουργήσει όλα αυτά τα προβλήματα με μόνο σκοπό να στρέψουν το πρόσωπό τους προς το Πρόσωπο της Θεότητας, χωρίς επιθυμία για κέρδος και με ανόθευτη αφοσίωση. Ελπίζω ότι κάποια μέρα θα καταλάβουν σωστά».
«Συνιστώ σε όλους να κηρύξουν τη διδασκαλία του Ρούπα και του Ραγκουνάτ (μαθητών του Κυρίου Τσετάνια), με όλη την ενέργεια και όλα τα μέσα που διαθέτουν. Ο τελικός στόχος μας είναι να γίνουμε η σκόνη στα λωτοειδή πόδια των Σρι Σρι Ρούπα και Ραγκουνάτ Γκοσουάμι. Θα πρέπει να εργάζεστε όλοι μαζί υπό την καθοδήγηση του πνευματικού δασκάλου σας με σκοπό να υπηρετήσετε την Απόλυτη Γνώση, το Πρόσωπο της Θεότητας. Με τον ένα ή τον άλλο τρόπο, θα πρέπει να ζήσετε χωρίς φιλονικίες, μόνο για την υπηρεσία του Θεού. Σας παρακαλώ, μην εγκαταλείψετε την υπηρεσία του Θεού παρά τους όποιους κινδύνους, τις όποιες επικρίσεις και τις όποιες κακουχίες ή στενοχώριες. Μην απογοητευθείτε που οι περισσότεροι άνθρωποι αυτού του κόσμου δεν υπηρετούν το Πρόσωπο της Θεότητας. Μην εγκαταλείψετε τη δική σας υπηρεσία, η οποία είναι όλα όσα έχετε, ούτε να απορρίψετε τη μέθοδο του ψαλσίματος και του ακούσματοςτου υπερβατικού Αγίου Ονόματος του Θεού. Θα πρέπει να ψέλνετε πάντοτε το υπερβατικό Όνομα του Θεού με την υπομονή και την ανεκτικότητα ενός δέντρου, και με την ταπεινότητα ενός άχυρου στον δρόμο».
«Ευχόμαστε αυτή η μάζα του σώματός μας από σάρκα και αίμα να γίνει θυσία στον βωμό του κηρύγματος της Κίνησης του Σάμκιρταν (του ομαδικού ψαλσίματος του Αγίου Ονόματος του Θεού), που διέδωσε ο Κύριος Τσετάνια. Δεν επιθυμούμε να γίνουμε ήρωες της εργασίας ή αναμορφωτές της θρησκείας, αλλά να γίνει η πραγματικότητά μας ένα με τη σκόνη των Λωτοειδών Ποδιών του Σρι Ρούπα και του Σρι Ραγκουνάτ, επειδή αυτό είναι για μας το παν. Το ρεύμα της υπερβατικής παλίρροιας της έλξης της αφοσίωσης δεν θα παρεμποδισθεί ποτέ, και εσείς με όλη σας την ενέργεια θα αφοσιωθείτε στην εκπλήρωση της επιθυμίας του Σρίλα Μπάκτι Βινόντ Τάκουρ. Υπάρχουν πολλοί μεταξύ σας, οι οποίοι έχουν όλα τα προσόντα και είναι ικανοί εργάτες. Δεν έχουμε οποιαδήποτε άλλη επιθυμία».
«Υπάρχουν αναμφισβήτητα πολλές δυσκολίες όσο βρισκόμαστε σε αυτόν τον θνητό κόσμο, αλλά δεν είναι δουλειά μας να μας κυριεύουν αυτές οι δυσκολίες ή να προσπαθούμε απλώς να τις ξεπεράσουμε. Πρέπει να γνωρίζουμε ακόμα και στη διάρκεια αυτής της ζωής τι θα κερδίσουμε αφού ξεπεράσουμε όλες αυτές τις δυσκολίες της ζωής και ποιος θα είναι ο τρόπος της μόνιμης ύπαρξής μας. Πρέπει να διευθετήσουμε όλα τα πράγματα που προκαλούν την αγάπη μας και το μίσος μας και όλα εκείνα που επιθυμούμε ή αποστρεφόμαστε. Η προσκόλληση σε αυτόν τον θνητό κόσμο και η αποκόλληση από αυτόν θα μας απασχολεί όλο και περισσότερο όσο θα απομακρυνόμαστε από τα Λωτοειδή Πόδια του Σρι Κρίσνα. Όταν θα είμαστε σε θέση να υπερβούμε τη θέση της προσκόλλησης σε αυτόν τον θνητό κόσμο και της αποκόλλησης από αυτόν και προσκολληθούμε στο Άγιο Όνομα του Θεού, μόνο τότε θα μπορέσουμε να κατανοήσουμε τη σημασία της υπερβατικής υπηρεσίας του Σρι Κρίσνα, του Προσώπου της Θεότητας. Στην αρχή, το ζήτημα του Κρίσνα μας ανησυχεί και μας δημιουργεί σύγχυση. Όλοι όσοι αποκαλούνται άνθρωποι αγωνίζονται λιγότερο ή περισσότερο, συνειδητά ή ασυνείδητα, να εξαλείψουν εκείνα τα στοιχεία που εισβάλλουν και προκαλούν σύγχυση στην αντίληψή μας της αιώνιας ανάγκης. Αποτελεί μοναδικό καθήκον μας να εισέλθουμε στο βασίλειο της αιώνιας ανάγκης».
«Δεν έχουμε αγάπη ή μίσος για κανέναν και τίποτα σε αυτόν τον κόσμο. Όλες οι διευθετήσεις που γίνονται σε αυτόν τον κόσμο είναι εφήμερες. Υπάρχει, συνεπώς, αναπόφευκτη αναγκαιότητα εκείνης της έσχατης ανάγκης για όλους σε αυτόν τον κόσμο. Θα πρέπει να φτάσετε στην υπερβατική υπηρεσία αγάπης του αντικειμενικού, ευρισκόμενοι σε συντονισμένη δράση για εκείνον τον ένα και μοναδικό στόχο. Ας υπάρξει μία σταθερή ροή ιδεών και σκέψεων, όπως το συνέλαβε ο Ρούπα Γκοσουάμι και οι οπαδοί του. Δεν πρόκειται να δείξουμε ποτέ την παραμικρή δυσθυμία για την Κίνηση του Σάμκιρταν με τις εφτά γλώσσες.* Αν έχουμε απτόητη πίστη σε αυτή, τότε μόνο θα επιτύχουμε κάθε τελειότητα. Θα πρέπει, επομένως, να κηρύσσετε άφοβα και με τη μέγιστη δυνατή ενέργεια το μήνυμα του Ρούπα και του Ραγκουνάτ, υπό την καθοδήγηση των οπαδών του Σρι Ρούπα».
________________________________________________________________________________________________________
*Όπως οι εφτά γλώσσες (sapta jihva) της θυσιαστήριας φωτιάς. Το Σάμκιρταν ή Σάνκιρταν είναι η ενδεδειγμένη θυσία γαι την εποχή μας, την Κάλι-γιούγκα. (Σημ του μετ.)
(Μεταφρασμένο στα Αγγλικά από τον Α. Τσ. Μπακτιβεντάντα Σουάμι Πραμπουπάντα και δημοσιευμένο στο περιοδικό του «Επιστροφή στον Θεό», στον πρώτο τόμο, το 1944.)
Μετάφραση: Γ. Δ. Κωνσταντόπουλος
Πρόσφατα σχόλια