Λύσεις για την παρούσα κρίση από την Μπαγκαβάντ-γκίτα
(Διάλεξη του Αμπάι Τσαραναραβίνντα Μπακτιβεντάντα στη Σρι Γκωντίγια Μάτα, στο Μαντράς, στις 10/9/1950. Δημοσιεύθηκε στο «The Indian Express» την ίδια μέρα)
Σημειώσεις για τις αιτίες της κρίσης
1. Η κρίση που αντιμετωπίζουμε έχει αιτία τον άνθρωπο.
2. Είναι η φύση σκληρή;
3. Η φύση είναι εκπρόσωπος του Θεού.
4. Η φύση είναι σκληρή με τους ασούρα (τους δαίμονες).
5. Είναι καλή με τους σούρα (τους αφοσιωμένους υπηρέτες του Κυρίου).
6. Οι σούρα διαφέρουν από τους ασούρα.
7. Οι ασούρα δεν πιστεύουν στην ύπαρξη του Θεού.
8. Οι ασούρα είναι λιγότερο νοήμονες.
9. Οι πόλεμοι οφείλονται στον άνθρωπο.
10. Τεχνητός πληθωρισμός.
11. Αύξηση τιμών.
12. Περιττή σπατάλη. Αχρείαστη δημιουργία αναγκών.
13. Η υποτιθέμενη επιστημονική γνώση.
14. Η μάχη του ασούρα Μοχισάσουρα με την Ντούργκα είναι η συμβολική αναπαράσταση ενός τέτοιου άθεου πολιτισμού.
15. Η φύση γίνεται ανηλεώς σκληρή με τη φυλή των Μοχισάσουρα.
16. Το κουβάρι του χρόνου και του χώρου και τα καταστροφικά του αποτελέσματα.
17. Αυτοκινητιστικά, σιδηροδρομικά και αεροπορικά δυστυχήματα.
18. Περιττές επιδεξιότητες.
19. Καμία λύση για τις πρωταρχικές ανάγκες, όπως η στέγη, η τροφή και η ένδυση.
20. Καμία εκπαίδευση για το βαρνασραμα-νταρμα, τον ανθρώπινο πολιτισμό.
21. Η ικανοποίηση των αισθήσεων είναι ο μοναδικός άξονας. Ζωώδης κατάσταση.
22. Πολιτική ανυπακοή εναντίον του σχεδίου του Θεού.
23. Ο άνθρωπος γεννιέται με ανεπτυγμένη συνείδηση.
24. Η ανεπτυγμένη συνείδηση περνά τις εισαγωγικές της εξετάσεις αποδεχόμενη προδιαγεγραμμένες ηθικές αρχές.
25. Η συνείδηση αυτή αποφοιτά στο ανώτατο επίπεδο της συνείδησης του Θεού. Οι σαστρα (οι γραφές) μας δείχνουν τη σωστή κατεύθυνση προς αυτόν τον στόχο.
26. Η έσχατη συνειδητοποίηση της αιώνιας σχέσης του ανθρώπου με τον Θεό συνιστά την πλήρως ανεπτυγμένη συνείδηση.
Απαντήσεις από την Μπαγκαβάντ-γκίτα
1. Ο Σρι Κρίσνα, το Απόλυτο Πρόσωπο της Θεότητας, μπορεί να γνωσθεί μόνο μέσω της υπερβατικής υπηρεσίας αγάπης.
2. Η αληθινή ευτυχία μπορεί να αποκτηθεί μόνο μέσω αυτής της υπερβατικής υπηρεσίας αγάπης (Μπ.γκ. 18.66, 7.14, 7.28, 7.19).
3. Ο άνθρωπος επιχειρεί να αφαιρέσει τις δυσκολίες με την εργασία του και όταν οι ελπίδες του διαψευσθούν, προσπαθεί να απαλλαγεί από τα υλικά δεσμά με διανοητικές ασκήσεις. Όμως η αληθινή ευτυχία δεν βρίσκεται ούτε στο σωματικό ούτε στο νοητικό επίπεδο. (Μπ.γκ. 6.21-22, 3.41, 2.14).
4. Η Μπαγκαβάντ-γκίτα είναι η αφρόκρεμα όλων των Βεδών, των Πουράνα, των Ουπανισάντ και των άλλων συναφών γραφών. (Μπ.γκ. 4.1-3).
5. Ο Σρι Κρίσνα, το Απόλυτο Πρόσωπο της Θεότητας, αποκαλύπτεται όπως ακριβώς είναι στην Μπαγκαβάντ-γκίτα. (Μπ.γκ.15.15).
6. Ο Σρι Αρτζούνα αναγνωρίζει τον Σρι Κρίσνα ως Υπέρτατο Πρόσωπο της Θεότητας βασιζόμενος όχι μόνο στην αναγνώρισή Του από μεγάλους άγιους και σοφούς (Μπ.γκ. 10.12-16), αλλά και στην προσωπική του υπερβατική εμπειρία ως σταθερός φίλος και σύντροφος του Σρι Κρίσνα.
7. Οι υλιστές αντιλαμβάνονται τον Σρι Κρίσνα στην απρόσωπη έκθεση της υλικής ενέργειας. (Μπ.γκ. 10.13-42).
8. Ολόκληρη η υλική ύπαρξη συντηρείται από την υλική Του ενέγεια (Μπ.γκ. 9.4-10) και την φροντίζει με το πλήρες τμήμα Του, το γνωστό ως Παραμάτμα (Υπέρτατη Ψυχή). (Μπ.γκ. 15.12-17).
9. Ο Σρι Κρίσνα στο προσωπικό Του γνώρισμα απολαμβάνει αιωνίως στο υπερβατικό Του βασίλειο. (Μπ.γκ. 15.6, 8.16, 8.20-22).
10. Ο Σρι Κρίσνα είναι αντιληπτός από τους υπερβατιστές στα τρία υπερβατικά γνωρίσματά Του, και συγκεκριμένα, ως απρόσωπο μπραμάν, ως το πλήρες τμήμα Του Παραμάτμα (Μπ.γκ. 15.17) και ως Πουρουσότταμα, το Υπέρτατο πρόσωπο της Θεότητας (Μπ.γκ. 15.18).
11. Το απρόσωπο μπραμάν είναι η υπερβατική λάμψη των πνευματικών ακτίνων Του (Μπ.γκ. 15.12, 14.27).
12. Η Υπέρτατη Ψυχή (Παραμάτμα) είναι το πλήρες τμήμα Του το οποίο διαπερνά όλόκληρη την ύπαρξη (Μπ.γκ. 15.17, 18.61, 10.42).
13. Αλλά ο Ίδιος ο Σρι Κρίσνα είναι το Απόλυτο Πρόσωπο της Θεότητας (Μπ.γκ. 7.7).
14. Ο Σρι Κρίσνα μπορεί να επεκταθεί μέσω και της υλικής και της πνευματικής και της οριακής ή ενδιάμεσης ενέργειάς Του. Με την υλική Του ενέργεια δημιουργεί αυτόν τον υλικό κόσμο που αποτελείται από γη, νερό, φωτιά, αέρα, ουρανό, νου, νοημοσύνη και εγώ (Μπ.γκ.7.4). Με την πνευματική Του ενέργεια επεκτείνεται ως μπραμάν, Παραμάτμα και Πρόσωπο της Θεότητας, όπως αναφέρθηκε προηγουμένως, και με την οριακή Του ενέργεια επεκτείνεται ως διάφορα ζωντανά όντα (Μπ.γκ.7.5, 14.3-4, 15.7).
15. Είναι, συνεπώς, λάθος να συμπεράνουμε ότι ο υλικός κόσμος εξελίσσεται από τη δική του ενέργεια. Πρόκειται για την ενέργεια του Σρι Κρίσνα (Μπ.γκ. 9.4-10).
16. Ο Ίδιος ο Σρι Κρίσνα και άλλα πλήρη τμήματά Του κατέρχονται στον υλικό κόσμο σε διάφορες περιόδους, προκειμένου να κρατήσουν σε τάξη τη δημιουργία της υλικής ενέργειάς Του (Μπ.γκ. 4.6-9).
17. Αυτές οι ενσαρκώσεις του Θεού είναι αναρίθμητες και δεν είναι δημιουργήματα του ανθρώπινου νου. Περιγράφονται όλες σε γραφές όπως οι Βέδες, οι Πουράνα, κλπ. (Μπ.γκ. 16.23).
18. Ο Σρι Κρίσνα εμφανίζεται μία φορά σε κάθε ημέρα του Μπράμα, του κυρίου του σύμπαντος (Μπ.γκ. 8.17).
Ορισμένα γεγονότα και αριθμοί από την Μπαγκαβάντ-γκίτα
1. Τα ζωντανά όντα είναι αιώνια μέρη του Υπερτάτου Κυρίου Σρι Κρίσνα (Μπ.γκ. 15.7, 14.3, 2.17-30).
2. Το ζωντανό ον γεννιέται από την εσωτερική δύναμη του Κυρίου (Μπ.γκ. 7.25, 7.12-19).
3. Ο υλικός κόσμος γεννιέται από την εξωτερική ενέργεια του Κυρίου (Μπ.γκ. 7.4-11, 10.19-42, 9.10, 9.4).
4. Στον υλικό κόσμο υπάρχουν αμέτρητες σφαίρες και πλανήτες και διάφορες βαθμίδες ζωντανών όντων. Ο ανώτατος πλανήτης στον υλικό κόσμο είναι η Μπραμαλόκα, η οποία είναι επίσης το ίδιο φθαρτή με ετούτον τον πλανήτη, παρόλο που η ζωή στην Μπραμαλόκα διαρκεί εκατομμύρια φορές περισσότερο από εδώ (Μπ.γκ. 8.16-19).
5. Πέρα από αυτόν τον υλικό κόσμο υπάρχει ο πνευματικός ουρανός, ο οποίος δεν καταστρέφεται ποτέ, ακόμα και μετά την καταστροφή όλων των υλικών συμπάντων (Μπ.γκ. 8.20-22, 8.15, 15.3-4).
6. Ο πνευματικός ουρανός είναι αυτοφωτιζόμενος και δεν χρειάζεται ήλιος ή σελήνη (Μπ.γκ. 15.6).
7. Ο πνευματικός ουρανός διαφέρει από αυτόν τον ουρανό και αποτελεί κατοικία του Κυρίου (Μπ.γκ. 8.21-22).
8. Υπάρχουν ζωντανά όντα και στον πνευματικό ουρανό, τα οποία ζουν μαζί με τον Κύριο, ενώ τα ζωντανά όντα που τώρα βρίσκονται στον υλικό κόσμο μπορούν και αυτά να πάνε εκεί αφού αφήσουν το υλικό τους σώμα, αρκεί να εκπαιδευθούν ως αγνοί αφοσιωμένοι υπηρέτες του Κυρίου (Μπ.γκ. 14.26, 8.11).
9. Κανείς δεν μπορεί να εισέλθει στο πνευματικό βασίλειο χωρίς τέλεια γνώση του Κυρίου και μόνο με τη μέθοδο του μπάκτι-γιόγκα μπορεί κανείς να γνωρίσει τον Κύριο (Μπ.γκ. 11.55, 18.55, 7.3).
10. Τα υλιστικά ζωντανά όντα που σαπίζουν στην υλική ατμόσφαιρα και υποφέρουν από υλικούς πόνους, και ιδιαίτερα από τους πόνους της γέννησης, του θανάτου, των γηρατειών και της αρρώστιας, μπορούν να ανακουφιστούν πλήρως από όλα αυτά, αμέσως μόλις γίνουν ικανά να εισέλθουν στο πνευματικό βασίλειο του Κυρίου (Μπ.γκ. 11.21-32).
11. Ο Κύριος Σρι Κρίσνα είναι ο πρωταρχικός Κύριος και όλα έχουν προέλθει από Αυτόν (Μπ.γκ. 10.8, 11.18-20, 11.51-52).
12. Εκδηλώνεται σε τρία γνωρίσματα, και συγκεκριμένα, ως απρόσωπο Παραμάτμα το οποίο διαπερνά τα πάντα, υλικά και πνευματικά. Ως Υπέρτατη Ψυχή, εισέρχεται στο κάθε τι και σε κάθε σωματίδιο και έτσι συντηρεί την ύπαρξη. Αλλά σε τελευταία ανάλυση είναι πρόσωπο και Αυτό το Πρόσωπο εκτοπίζει κάθε άλλο πρόσωπο.
13. Οι ημίθεοι όπως ο Μπράμα και άλλοι είναι εξίσου ζωντανά όντα, μέρη του Κυρίου όπως εμείς, αλλά τους εχει παραχωρηθεί περισσότερη δύναμη και έχουν τοποθετηθεί ως κυρίαρχοι σε διάφορους πλανήτες.
14. Κανείς όμως δεν είναι ίσος ή ανώτερος από τον Κύριο.
15. Άνθρωποι συνηθισμένης αξίας λατρεύουν τους ημίθεους, αλλά τα οφέλη που αντλούν από αυτή τη λατρεία είναι πρόσκαιρα. Για μόνιμα αποτελέσματα, πρέπει κανείς να υποταχθεί ολοκληρωτικά στον Υπέρτατο Κυριο.
16. Οι λάτρεις των ημιθέων πηγαίνουν στους πλανήτες όπου είναι κυρίαρχοι οι αντίστοιχοι ημίθεοι, αλλά όποιος λατρεύει τον Κύριο επιστρέφει στον Θεό για αιώνια ζωή, ευδαιμονία και γνώση. Αυτή είναι η ανώτατη τελειότητα της ζωής.
17. Η Μπαγκαβάντ-γκίτα συνιστά σε όλους να φτάσουν σε αυτή την ανώτατη τελειότητα, δηλαδή να επιστρέψουν στον Θεό εφαρμόζοντας τη μέθοδο του μπακτι-γιογκα και ο Κύριος συνιστά επίσης στους αφοσιωμένους υπηρέτες Του να κηρύσσουν αυτή τη λατρεία παντού. Κανείς δεν Του είναι πιο αγαπητός από κάποιον που κηρύσσει το μήνυμα της Μπαγκαβάντ-γκίτα.
Μετάφραση: Γ. Δ. Κωνσταντόπουλος
Πρόσφατα σχόλια