Η υπηρεσία αφοσίωσης, το πιο εμπιστευτικό σημείο των βεδικών γραφών
(Από την «Μπαγκαβάντ-γκίτα όπως ακριβώς είναι», κεφάλαιο 15, εδάφια 19-20, σε μετάφραση και σχόλιο του Σρίλα Μπακτιβεντάντα Σουάμι Πραμπουπάντα)
Ω γιε του Μπάρατα, όποιος Με γνωρίζει ως Υπέρτατο Πρόσωπο της Θεότητας, χωρίς να αμφιβάλει, είναι γνώστης των πάντων και γι’ αυτό Μού προσφέρει ανεπιφύλακτα υπηρεσία αφοσίωσης.
Ω αναμάρτητε γιε του Μπάρατα, αυτό είναι το πιο εμπιστευτικό σημείο των βεδικών γραφών, και τώρα σου το αποκαλύπτω. Όποιος το κατανοήσει αυτό θα αποκτήσει σοφία, και οι προσπάθειές του θα στεφθούν από τελειότητα.
Ο Κύριος εξηγεί εδώ με σαφήνεια ότι αυτή είναι η ουσία όλων των εξ αποκαλύψεως γραφών. Και θα πρέπει να το κατανοήσει κανείς αυτό, αφού το λέει το Υπέρτατο Πρόσωπο της Θεότητας. Με αυτόν τον τρόπο θα φωτιστεί και θα τελειοποιηθεί στην υπερβατική γνώση. Με άλλα λόγια, κατανοώντας αυτή τη φιλοσοφία του Υπερτάτου Προσώπου της Θεότητας και προσφέροντάς Του υπερβατική υπηρεσία, μπορούν όλοι να απαλλαγούν από κάθε μίανση των καταστάσεων της υλικής φύσης. Η υπηρεσία αφοσίωσης είναι μία διαδικασία πνευματικής κατανόησης. Η υπηρεσία αφοσίωσης δεν μπορεί να συνυπάρχει με την υλική μίανση. Η υπηρεσία αφοσίωσης του Κυρίου και ο Ίδιος ο Κύριος είναι ένα και το αυτό, επειδή και η μεν και ο δε έχουν πνευματική υπόσταση· η υπηρεσία αφοσίωσης είναι η εσωτερική δύναμη του Κρίσνα. Λέγεται ότι ο Κύριος είναι ο ήλιος και η άγνοια το σκότος. Όπου είναι παρών ο ήλιος, δεν τίθεται θέμα σκότους. Συνεπώς, όπου είναι παρούσα η υπηρεσία αφοσίωσης υπό την κατάλληλη καθοδήγηση ενός γνήσιου πνευματικού δασκάλου, δεν τίθεται θέμα άγνοιας.
Θα πρέπει όλοι να υιοθετήσουν τη συνείδηση του Κρίσνα και την υπηρεσία αφοσίωσης για να τελειοποιήσουν την ευφυΐα τους και να εξαγνισθούν. Αν δεν φτάσει κανείς σε αυτή τη θέση κατανόησης του Κρίσνα και προσφοράς υπηρεσίας αφοσίωσης δεν είναι τελείως ευφυής, οσοδήποτε ευφυής μπορεί να θεωρείται από ορισμένους κοινούς ανθρώπους.
Η λέξη αναγκα με την οποία προσφωνείται ο Αρτζούνα είναι σημαντική. Αναγκα, αναμάρτητος, σημαίνει ότι αν δεν απαλλαγεί κανείς από κάθε αμαρτία, είναι πολύ δύσκολο να κατανοήσει τον Κρίσνα. Θα πρέπει να απελευθερωθεί κανείς από κάθε μίανση, από κάθε αμαρτωλή δραστηριότητα· και τότε θα μπορέσει να Τον κατανοήσει. Αλλά η υπηρεσία αφοσίωσης είναι τόσο αγνή και ισχυρή, ώστε αμέσως μόλις ασχοληθεί κανείς εξ ολοκλήρου με αυτήν φτάνει αυτομάτως στο στάδιο του αναμάρτητου.
Ενώ προσφέρει κανείς στον Κύριο υπηρεσία αφοσίωσης στη συντροφιά αγνών αφοσιωμένων υπηρετών του Κυρίου και με πλήρη συνείδηση του Κρίσνα, υπάρχουν ορισμένα πράγματα που χρειάζεται να νικηθούν εντελώς. Το σημαντικότερο πράγμα που πρέπει να υπερνικήσει κανείς είναι η αδυναμία της καρδιάς. Η πρώτη πτώση οφείλεται στην επιθυμία κυριαρχίας πάνω στην υλική φύση. Με αυτόν τον τρόπο εγκαταλείπει κανείς την υπερβατική υπηρεσία αγάπης του Υπερτάτου Κυρίου. Η δεύτερη αδυναμία της καρδιάς είναι ότι καθώς αυξάνεται η τάση για κυριαρχία πάνω στην υλική φύση, αυξάνεται και η προσκόλληση στην ύλη και την κατοχή της ύλης. Τα προβλήματα της υλικής ύπαρξης οφείλονται σε αυτές τις αδυναμίες της καρδιάς.
Μετάφραση: Γ. Δ. Κωνσταντόπουλος
Πρόσφατα σχόλια