Η συμπαντική μορφή του Κυρίου (βιράτα-ρούπα)
(Ακολουθούν τα εδάφια 24-39 από το πρώτο κεφάλαιο του Δεύτερου Άσματος της Σρίμαντ-Μπαγκαβατάμ, που έχει τίτλο «Το πρώτο βήμα στη συνειδητοποίηση του Θεού». Η μετάφραση και τα σχόλια του έργου είναι της Αυτού Θείας Χάρης Α. Τσ. Μπακτιβεντάντα Σουάμι Πραμπουπάντα, και ο πρώτος τόμος θα δημοσιευθεί σύντομα στο www.krsna.gr)
Αυτή η γιγαντιαία εκδήλωση του υλικού κόσμου των φαινομένων στο σύνολό της είναι το προσωπικό σώμα της Απόλυτης Αλήθειας, όπου βιώνεται το συμπαντικό παρελθόν, παρόν και μέλλον του υλικού χρόνου που προκύπτει από αυτήν.
Η γιγαντιαία συμπαντική μορφή του Προσώπου της Θεότητας, μέσα στο σώμα του συμπαντικού κέλυφους το οποίο καλύπτεται από επτά υλικά στοιχεία, είναι το αντικείμενο της αντίληψης βιράτα.
Πρόσωπα που έχουν μελετήσει και συνειδητοποιήσει αυτό το θέμα έχουν καταλήξει στο ότι οι πλανήτες που είναι γνωστοί ως Πατάλα αποτελούν το χαμηλότερο σημείο των ποδιών του Κυρίου του σύμπαντος, ενώ οι αστράγαλοι και τα πέλματα είναι οι πλανήτες Ρασατάλα. Οι κνήμες είναι οι πλανήτες Μαχατάλα, και τα γόνατά Του είναι οι πλανήτες Τάλα και Ατάλα.
Οι αρθρώσεις των ποδιών της συμπαντικής μορφής είναι το πλανητικό σύστημα Σουτάλα και τα χαμηλότερα τμήματα των μηρών είναι τα πλανητικά συστήματα Βιτάλα και Ατάλα. Τα ανώτερα τμήματα των μηρών είναι το πλανητικό σύστημα Μαχιτάλα και το διάστημα είναι η κοιλότητα του αφαλού Του.
Το στήθος του Αρχικού Προσώπου της γιγαντιαίας μορφής είναι τα φωτεινά ουράνια σώματα, ο λαιμός Του είναι οι πλανήτες Μαχάρ, το στόμα Του είναι οι πλανήτες Τζάνα και το μέτωπό Του είναι το πλανητικό σύστημα Τάπας. Το κορυφαίο πλανητικό σύστημα, η Σατιαλόκα, είναι η κεφαλή Αυτού που έχει χίλιες κεφαλές.
Τα μπράτσα Του είναι οι ημίθεοι με επικεφαλής τον Ίνντρα, οι τέσσερεις κατευθύνσεις είναι τα αφτιά Του και ο ήχος είναι η αίσθηση της ακοής Του. Τα ρουθούνια Του είναι οι δύο Ασβίνι-Κουμάρα και το άρωμα είναι η αίσθηση της όσφρησής Του. Το στόμα Του είναι η φλογισμένη φωτιά.
Η περιοχή του διαστήματος είναι οι κόγχες των ματιών Του και ο ήλιος είναι τα μάτια Του. Η μέρα και η νύχτα είναι τα βλέφαρά Του, και οι κινήσεις των φρυδιών Του είναι η κατοικία του Μπράμα και των άλλων ημιθέων. Ο Βαρούνα, ο κύριος των υδάτων είναι ο ουρανίσκος Του, και η γλώσσα Του είναι ο χυμός, η ουσία των πάντων.
Λένε πως οι βεδικοί ύμνοι είναι το πέρασμα της σκέψης του Κυρίου, και τα σαγόνια Του ο Γιάμα, ο θεός του θανάτου, ο τιμωρός των αμαρτωλών. Η τέχνη της στοργής είναι τα δόντια Του, και η ανυπέρβλητα γοητευτική υλική ενέργεια είναι το χαμόγελό Του. Αυτός ο μεγάλος ωκεανός της υλικής δημιουργίας δεν είναι παρά η ματιά Του επάνω μας.
Η σεμνότητα είναι το άνω χείλος Του, η λαχτάρα είναι το πιγούνι Του, η θρησκευτικότητα είναι το στήθος του Κυρίου και η αθρησκία είναι η πλάτη Του. Ο Μπράμα, που γεννά όλα τα ζωντανά όντα στον υλικό κόσμο, είναι τα γεννητικά Του όργανα, ο Μίτρα και ο Βαρούνα είναι οι όρχεις Του, ο ωκεανός είναι η μέση Του και οι λόφοι είναι οι στοίβες από τα οστά Του.
Ω Βασιλιά, οι ποταμοί είναι οι φλέβες του γιγαντιαίου σώματος, τα δέντρα είναι οι τρίχες αυτού του σώματος και ο παντοδύναμος αέρας είναι η αναπνοή Του. Οι εποχές που περνούν είναι οι κινήσεις Του, και η δράση Του είναι οι αντιδράσεις των τριών γκουνα (των τριών καταστάσεων της υλικής φύσης).
Ω άριστε μεταξύ των Κούρου, τα σύννεφα που φέρουν νερό είναι οι τρίχες της κεφαλής Του, το τέλος της ημέρας και της νύχτας είναι το φόρεμά Του, και η υπέρτατη αιτία της υλικής δημιουργίας είναι η ευφυΐα Του. Ο νους Του είναι η σελήνη, η πηγή κάθε αλλαγής.
Η αρχή της ύλης (η μαχατ-ταττβα), όπως διαβεβαιώνουν οι ειδικοί, είναι η συνείδηση του παντοδύναμου Κυρίου, και ο Ρούντρα είναι το εγώ Του. Το άλογο, το μουλάρι, η καμήλα και ο ελέφαντας είναι τα νύχια Του, και τα άγρια ζώα μαζί με όλα τα τετράποδα βρίσκονται στην περιοχή της ζώνης του Κυρίου.
Οι ποικιλίες των πουλιών είναι ενδείξεις της αριστοτεχνικής καλλιτεχνικής Του αίσθησης. Ο Μάνου, ο πατέρας της ανθρωπότητας, είναι το έμβλημα της σταθερής ευφυΐας Του, και η ανθρωπότητα είναι η κατοικία Του. Τα ουράνια είδη ανθρώπινων όντων, όπως οι Γκανντάρβα, οι Βιντιαντάρα, οι Τσάρανα και οι άγγελοι, αντιπροσωπεύουν τον μουσικό ρυθμό Του, και οι δαιμονικοί στρατιώτες αναπαριστούν την απαράμιλλη ανδρεία Του.
Το πρόσωπο του βιρατα πουρουσα είναι οι μπραμανα, τα μπράτσα Του είναι οι κσατρια, οι μηροί του είναι οι βαϊσια και οι σουντρα βρίσκονται υπό την προστασία των ποδιών Του. Όλοι οι άξιοι λατρείας ημίθεοι περιλαμβάνονται μέσα Του, και καθήκον όλων είναι να τελούν θυσίες με τα κατάλληλα αγαθά για να εξευμενίσουν τον Κύριο.
Σου έχω έτσι περιγράψει τη γιγαντιαία υλική μορφή του Προσώπου της Θεότητας. Όποιος θέλει ειλικρινά την απελευθέρωση συγκεντρώνει τον νου του σε αυτή τη μορφή του Κυρίου, επειδή πέρα από Αυτόν δεν υπάρχει τίποτε άλλο στον υλικό κόσμο.
Θα πρέπει να συγκεντρώνει κανείς τον νου του στο Υπέρτατο Πρόσωπο της Θεότητας, που μόνο αυτό φανερώνεται με τόσους τρόπους, τόσο πολύ όσο τα συνηθισμένα πρόσωπα φανερώνονται με χιλιάδες τρόπους στα όνειρα. Πρέπει να συγκεντρώνει κανείς τον νου του σε Αυτόν, που είναι η Απόλυτη Αλήθεια και ο ωκεανός της ευδαιμονίας. Διαφορετικά, μπορεί κανείς να παραπλανηθεί και να προκαλέσει την εξαχρείωσή του.
Μετάφραση στα ελληνικά: Γ. Δ. Κωνσταντόπουλος
Πρόσφατα σχόλια