Η Ράντα και ο Κρίσνα είναι ένα και το αυτό
(Από την Τσετάνια-τσαριτάμριτα του Κρισναντάσα Καβιράζα Γκοσουάμι, Άντι-λίλα, κεφάλαιο 4, στροφή 56)
«Η Ράντα και ο Κρίσνα είναι ένα και το αυτό, αλλά έχουν πάρει δύο σώματα. Έτσι απολαμβάνουν ο ένας τον άλλον, δοκιμάζοντας τις γλυκιές γεύσεις της αγάπης.»
ΣΧΟΛΙΟ Οι δύο υπερβατικές προσωπικότητες, η Ράντα και ο Κρίσνα, αποτελούν έναν γρίφο για τους υλιστές. Η πιο πάνω περιγραφή της Ράντα και του Κρίσνα από το ημερολόγιο του Σρίλα Νταμοντάρα Γκοσουάμι είναι μία συμπυκνωμένη εξήγηση, για να καταλάβει όμως κανείς το μυστήριο αυτών των δύο προσωπικοτήτων χρειάζεται μεγάλη πνευματική ενόραση. Ένας απολαμβάνει σε δύο. Ο Σρι Κρίσνα είναι ο ισχυρός παράγοντας και η Σριμάτι Ρανταράνι είναι η εσωτερική ισχύς. Σύμφωνα με τη φιλοσοφία Βεντάντα, δεν υπάρχει διαφορά μεταξύ του ισχυρού και της ισχύος· είναι ταυτόσημα. Δεν μπορούμε να διαφοροποιήσουμε το ένα από το άλλο, όπως δεν μπορούμε να διαφοροποιήσουμε τη φωτιά από τη θερμότητα.
Στη σχετική ύπαρξη, όλα όσα έχουν σχέση με τον Απόλυτο είναι ασύλληπτα. Συνεπώς, στην περιοχή της σχετικής αντίληψης είναι πολύ δύσκολο να αφομοιωθεί αυτή η αλήθεια της ενότητας μεταξύ του ισχυρού και της ισχύος. Η φιλοσοφία της ασύλληπτης ενότητας και διαφοράς που εισηγήθηκε ο Κύριος Τσετάνια είναι η μόνη πηγή κατανόησης για τέτοιου είδους περιπλοκές σχετικές με την υπέρβαση.
Πράγματι, η Ρανταράνι είναι η εσωτερική ισχύς του Σρι Κρίσνα και αυξάνει αιωνίως την ευχαρίστησή Του. Οι ιμπερσοναλιστές δεν μπορούν να το κατανοήσουν αυτό δίχως τη βοήθεια ενός μάχα-μπαγκαβάτα αφοσιωμένου υπηρέτη του Κυρίου. Το ίδιο το όνομα «Ράντα» δείχνει ότι είναι αιωνίως η κορυφαία κυρία της ευμάρειας του Σρι Κρίσνα. Ως εκ τούτου, είναι το μέσο που μεταβιβάζει στον Σρι Κρίσνα την υπηρεσία των ζωντανών όντων σε Αυτόν. Γι’ αυτό οι αφοσιωμένοι υπηρέτες στη Βρινντάβανα αποζητούν το έλεος της Σριμάτι Ρανταράνι προκειμένου να αναγνωρισθούν από τον Σρι Κρίσνα ως υπηρέτες Του, κατεχόμενοι από αγάπη.
Ο Κύριος Τσετάνια Μαχαπραμπού προσεγγίζει προσωπικά τις πεσμένες, υποκείμενες σε όρους ψυχές της σιδηράς εποχής, για να μεταδώσει την ύψιστη αρχή των υπερβατικών σχέσεων με τον Κύριο. Τα έργα του Κυρίου Τσετάνια διενεργούνται πρωτίστως στον ρόλο εκείνου του τμήματος της εσωτερικής δύναμης που προσφέρει χαρά.
Το Απόλυτο Πρόσωπο της Θεότητας, ο Σρι Κρίσνα, είναι η παντοδύναμη μορφή της υπερβατικής ύπαρξης, γνώσης και ευδαιμονίας, πλήρως. Η εσωτερική Του δύναμη φανερώνεται πρώτα ως σατ, δηλαδή ως ύπαρξη, ή με άλλα λόγια, ως το τμήμα που επεκτείνει τη λειτουργία του Κυρίου που έχει σχέση με την ύπαρξη. Η ίδια δύναμη, καθώς φανερώνει πλήρη γνώση, ονομάζεται τσιτ ή σαμβίτ και επεκτείνει τις υπερβατικές μορφές του Κυρίου. Τέλος, η ίδια δύναμη, καθώς παίζει ως μέσο προσφοράς χαράς, είναι γνωστή ως χλαντίνι, δηλαδή η υπερβατική μακάρια δύναμη. Έτσι ο Κύριος εκδηλώνει την εσωτερική Του δύναμη σε τρεις υπερβατικές διαιρέσεις.
Μετάφραση στα αγγλικά και σχόλιο: Σρίλα Μπακτιβεντάντα Σουάμι Πραμπουπάντα.
Στο ίδιο κεφάλαιο της Τσετάνια-τσαριτάμριτα, ο ενδιαφερόμενος αναγνώστης θα βρει πολλές ακόμη εμπιστευτικές πληροφορίες σχετικά με τη Σριμάτι Ρανταράνι, της οποίας η εμφάνιση γιορτάζεται αύριο, 17 Σεπτεμβρίου 2018 (Ραντάσταμι).
Παραθέτουμε μερικά από τα ονόματα της Σριμάτι Ρανταράνι από το ίδιο κεφάλαιο, μαζί με τη σημασία τους.
«Ντέβι» σημαίνει «περίλαμπρη και πανέμορφη». Ή, αλλιώς, σημαίνει «το αξιαγάπητο καταφύγιο των διασκεδάσεων αγάπης και λατρείας του Κυρίου Κρίσνα». 4.84
«Κρίσνα-μάγι» σημαίνει «κάποια που και το μέσα της και το έξω της είναι ο Κύριος Κρίσνα». Βλέπει τον Κύριο Κρίσνα οπουδήποτε ρίξει τη ματιά Της. 4.85
«Πάραμα-ντεβάτα», η υπέρτατη θεά που είναι άξια λατρείας από όλους. Είναι η προστάτιδα όλων και η μητέρα όλου του σύμπαντος. 4.89
«Σάρβα-λάκσμι». Η Ράντα είναι η αρχική πηγή όλων των θεών της τύχης. «Σάρβα-λάκσμι» σημαίνει επίσης ότι Αυτή εκπροσωπεί πλήρως τα έξι πλούτη, τις έξι μυστικές δυνάμεις του Κυρίου Κρίσνα. Συνεπώς, είναι η υπέρτατη ενέργεια του Κυρίου Κρίσνα. 4.90-91
«Σάρβα-καντί». Δείχνει ότι κάθε ομορφιά και λάμψη αναπαύεται στο σώμα της. Όλες οι Λάκσμι αντλούν την ομορφιά τους από Αυτήν. «Καντί» μπορεί επίσης να σημαίνει «όλες οι επιθυμίες του Κυρίου Κρίσνα». Όλες οι επιθυμίες του Κυρίου Κρίσνα αναπαύονται στη Σριμάτι Ρανταράνι. Η Σριμάτι Ρανταράνι εκπληρώνει όλες τις επιθυμίες του Κυρίου Κρίσνα. Αυτή είναι η σημασία της λέξης «σάρβα-καντί». 4.92-94
Απόδοση στα ελληνικά: Γ. Δ. Κωνσταντόπουλος
Πρόσφατα σχόλια